Norsk Triumphklubb
  • Forsiden
  • Nyheter
  • Om NTK
  • Kontakt oss
  • Bli medlem i NTK
  • NTK Statutter
  • NTK Webshop
  • NTK Kalender
  • Driveline-Klubbmagasinet
  • Galleri
    • Bilder 2018
    • Bilder 2017
    • Bilder 2016
    • Bilder fra Ton 2014
    • Bilder fra ToN 2011
    • Bilder fra ToN 2010
    • Vårmønstring 2009
  • TON 2020
  • Kjøp & Salg/Annet
    • Kjøp/salg
    • NTK Logo
    • Triumph Modeller
    • Triumph reklamer
    • NTK på Youtube
    • NTK i media
    • Triumph musikk
    • Ferdighetskjøring
  • Endret bil eller adresse?
  • Generalforsamling
  • Nytt fra LMK
  • Car of the show

Innføring i ferdighets kjøring


Her følger litt info om hva du bør tenke på før du tar noen runder på bane:

Det er viktig at bilen er i god stand før du begir deg ut på «lukket avdeling.» Derfor tar du en liten sjekk på disse tingene:

1.       Er bremsvæska di fersk og fin?
2.       Sjekk at skiver, klosser, tromler og bånd er i fin form
3.       Dekk bør være gode, men trenger ikke å være nye
4.       Påbudt med sikkerhetssele
5.       Om du har hjelm så tar du med det. (Har du ikke så får du låne)
6.       Dette er IKKE organisert fartstrening eller hastighetsløp så forsikring skal gjelde (sjekk for sikkerhets skyld)

Utenomkjøringsforberedelser:

1.       Ta med godt humør og et åpent sinn J
2.       Ta med grillmat og det du ønsker å drikke. Vi stiller med grill
3.       Ta med noe å sitte på

Vi gleder oss til å gi deg en liten innføring å banekjøring på nybegynnernivå. Dette blir morsomt!!!

Nytt fra NTK bane - Autoslalom

Under fjorårets ToN mistet en del av oss Triumph-eiere uskylden og fikk føle litt på konkurranseinstinktet.
Autoslalom som lavtterskeltilbud ble innført som en prøve etter ønske fra enkelte medlemmer.
Triumph har jo - tross alt - vært brukt mye i konkurranser og TR står sågar for Triumph Racing og en aldri så liten smaksprøve ble gitt.
Like ved Torpomoen er der en stor asfaltert helikopter landingsplass som passet utmerket til forholdet. 

Banen ble satt med kjegler og den ansvarlige tok sjåførene med på spasertur rundt løypa for å forklare hvordan man skulle komme seg gjennom på en trygg men rask måte. 
Reglene er enkle: 
Start når du får beskjed av tidtaker, kjør løypa mellom og rundt kjegler så rask du klarer og stopp bilen ved mål innenfor angitt sone. Tiden måles fra startsignal gis til bilen står stille og det er tidsstraff ved berøring av kjegler. 
Flere prøvde seg og som Atle sa «Helt utrolig at det går an å få en slik opplevelse bak rattet på en bil i så lav hastighet (30-50 km/t). Så dette er definitivt lek og moro for store gutter - og jenter, uten at det går ut over klenodiet».

Dette vil bli videreført under ToN-2013 da vi har fått tilgang til rullebanen på gamle Dagali flyplass. Tanken er å kombinere banemoro med en kjøretur i området. På denne måten kan de som har lyst til å teste ut bil og sjåfør få anledning til dette under kontrollerte former. De som ikke ønsker å prøve seg har en gylden mulighet til å være med som både tilskuere og «tire kickers.» Vi sørger for at det blir både grill- og sittemuligheter og satser alt på godvær. Men, bare så det er sagt – ToN skal ikke være noe banetreff fremover. Det viktigste med ToN er fortsatt det sosiale med mer eller mindre seriøst prat om bilene våre, tekniske tanker og anekdoter. Lørdagen er fortsatt turdag, men dette gir muligheter for en ekstra dimensjon for den som har lyst. 



Spørsmål ang auto-slalom kan rettes til: Lars Westgård, tlf 90 02 54 37

PHP Pages Web Counter
Website Statistics

Powered by Create your own unique website with customizable templates.